20170318_121329Під час практичних занять, що відбуваються на базі 126-ї школи м. Харкова, вихованці гуртка «Лідерство ― запорука успіху» Центру дитячої та юнацької творчості № 5 Харківської міської ради, засвоюють нові знання та навички у формі гри.

Гра ― найголовніше джерело пізнання світу для дитини. Ігри чудові тим, що з їх допомогою процес навчання проходить без зусиль, із великим задоволенням. Граючи, дитина розвиває навички, вчиться взаємодіяти з іншими людьми. Діти зазвичай грають у те, що у них добре виходить ― отже, піднімається їх самооцінка. Гра розвиває мистецтво спілкування, дає соціальний досвід.

Сучасні методи й форми позашкільної освіти наближають дітей до кращого сприйняття побаченого й почутого. Адже керівнику варто не лише «гарно готувати», а ще й легко «подавати» учням те, що зазвичай ми називаємо темою заняття.

Один із вихованців запропонував сюжет з інопланетянином. У таких випадках варто підтримати ініціативу своїх учнів, стати учасником гри. Головне ― не заважати їм самим створювати сюжети. Важливо пам’ятати, що справа не у грі як такій. Річ у тому, з ким дитина вступає у контакт в процесі гри, які якості набуває, чого вчиться, що відкриває в собі, як самовиражається та впливає на навколишній світ. Педагог непомітно грає роль «голосу за кадром», вчасно редагує те, що відбувається в імпровізації, замінює деякі «страховиська» в сюжеті на більш позитивні варіанти розвитку подій… Отож, завдяки мирному вирішенню ситуації, інопланетянин назавжди залишився жити на Землі й почувався цілком щасливим…А вихованці зрозуміли, що таке толерантність, несхожість у поглядах. Навчилися не тільки переконувати та доводити власну думку, а ще й слухати інших…

За імпровізованим сюжетом Денис Артюх із 7-д класу 126-ї школи проводив соціологічне опитування в метро на тему споживання морозива. Звертався до пасажирів (частіше до старшокласниць) із різними питаннями. Авторам найбільш змістовних і цікавих відповідей (це Світлана Світлична, Діана Шерстюк, Анастасія Крайнова, Тетяна Чернейко із 9-а) подарував призи — морозиво від компанії-виробника. До речі, це той самий хлопець-семикласник, що не дочекався іншого заняття й випадково потрапив на наше, просто попросився посидіти в аудиторії. Непомітно для себе Дениска так захопився сюжетною імпровізацією під час заняття, що навіть запропонував вчителеві скоріше повернутися до гри після короткої перерви…

А, взагалі, що тут відбувається?іноді запитують педагоги чи батьки.

У формі рольової гри учні починають розмову із незнайомими людьми. Адже практичні навички спілкування є важливими рисами сучасного лідера, відповідаю зацікавленим та небайдужим.

А ще невеличкі імпровізовані малюнки з міні-текстами на папері або на дошці допомагають дітям не лише знімати стреси, але й краще засвоїти нові знання та розкрити свої творчі здібності.

Саме ігрові моменти дієво допомагають сформувати навички, вміння, збагатити світогляд вихованців, сформувати й розвинути цілий комплекс позитивних ділових якостей.
Леонід Гапєєв, керівник гуртка «Лідерство ― запорука успіху» Центру дитячої та юнацької творчості № 5 Харківської міської ради (maemo-pravo@ukr.net)

20170318_121348 20170318_115907