Відповідно до Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 960-р, Плану заходів заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.01.2021 № 131-р., одним із основних завдань природничо-математичної освіти (STEM-освіти) є формування навичок розв’язання складних (комплексних) практичних проблем, критичного мислення, креативних якостей та когнітивної гнучкості, організаційних та комунікаційних здібностей, вміння оцінювати проблеми та приймати рішення, готовності до свідомого вибору та оволодіння майбутньою професією, фінансової грамотності, цілісного наукового світогляду, ціннісних орієнтирів, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей і математичної та природничої грамотності.
Український державний центр позашкільної освіти визначено одним із виконавців заходів із впровадження та підтримки гуртків і секцій науково-технічного напряму закладів позашкільної освіти та з проведення конкурсів, турнірів, олімпіад, інших інтелектуальних змагань, літніх шкіл, всеукраїнських фестивалів для здобувачів освіти, педагогічних працівників.
Український державний центр позашкільної освіти вбачає можливим розвиток науково-технічного напряму у наступному: задоволення потреб і законних інтересів всіх учасників освітнього процесу та стейкхолдерів, серед яких Держава, що прагне до успіху і сталого розвитку, ІТ-кластер, що має потенціал для подальшого розширення, система позашкільної освіти, як така, що має оновитись у матеріально-технічному плані та аспекті професійного вдосконалення педагогів; надати лідерам державного і приватного сектору підтримку у цифровій трансформації України як однієї із ключових реформ.
Державно-громадське та державно-приватне партнерство як принципи освітньої діяльності на шляху до оновлення науково-технічного напряму та становлення STEM-освіти в Україні, мають втілитись у реальних кроках, спрямованих на: змістове оновлення позашкільної освіти паралельно із реалізацією концепції «Нової української школи», професійний розвиток педагогів сфери позашкільної освіти, позитивно вплинути на здобувачів освіти – майбутнє креативного середнього класу як основи економічно розвинутої України.
Важливим елементом розвитку науково-технічного напряму позашкільної освіти (STEM-освіти) в Україні є створення STEM-екосистеми як спільноти вмотивованих педагогів-інноваторів, які прагнуть впровадити найсучасніший досвід та світові здобутки STEM-освіти, поширити його серед учасників освітянської STEM-спільноти України та Світу, та якнайефективнішому набуттю здобувачами освіти природничо-математичних компетентностей.
Український державний центр позашкільної освіти працює над створенням Національного інноваційно-освітнього STEM-центру задля накопичення та поширення кращих освітніх практик.
Національний інноваційно-освітній STEM-центр має відігравати провідну роль в оновленні та формуванні нових навчальних програм з таких профілів науково-технічного (STEM) напряму позашкільної освіти: відеомейкінг, 2D-графіка, 2D-анімація, 3D-графіка, цифрове фото, саунд-дизайн, веброзробка, програмна розробка, апаратно-програмна розробка, розробка комп’ютерних ігор, розробка на SCRATCH, кібербезпека, інженерія, керування БПЛА, суднобудування, автомоделювання, авіамоделювання, англійська технічна мова, наука про землю і природу тощо.
Особливого значення набуває посилення рівня володіння англійською мовою для українських педагогів позашкільних закладі освіти.
Важливим у набутті та розвитку природничо-математичних компетентностей є формування з числа суб’єктів господарювання, зацікавлених у доборі професійних кадрів, педагогів-інноваторів, управлінців сфери освіти та економіки STEM-кластерів територіальної громади, в межах яких розглядатиметься питання осучаснення змісту позашкільної освіти науково-технічного напряму, а також розвитку інституційної спроможності та матеріально-технічного оснащення закладів позашкільної освіти з метою надання якісної освіти відповідно до потреб ринку та інтересу територіальної громади та України загалом.
Однією із груп таких суб’єктів господарювання є ті, що становлять собою ІТ-кластер міст, регіонів, України загалом та є одними із найпривабливіших роботодавців. Держава зацікавлена у поглибленні і зростанні як самого ІТ-ринку, так і ринку праці у ІТ-сфері. Ринок праці потребує як підготовленого фахівця, так і кадрового резерву, готового до здобуття нових знань і навичок за сучасними навчальними програмами, що враховують потреби ринку. Саме тому система позашкільної освіти може слугувати ресурсом у формуванні STEM (зокрема ІT) навичок здобувачів освіти, а також сприяти ранній профілізації здобувачів освіти, обумовленій прогнозом потреби ринку праці.
Важливо розуміти, що STEM-навчання – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності, творчості та технічних знань. В результаті вихованці входять у дорослий світ краще підготовленими і не бояться проблем та труднощів. STEM-підхід дозволяє розвинути критичне практично орієнтоване мислення дитини, а батькам дає впевненість у майбутньому їх дітей, як жити у сучасному динамічному світі.