Всеукраїнські онлайн-змагання учнівської молоді з радіоелектронного конструювання
У заході прийняло участь 15 команд з 15 регіонів України: Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Хмельницької, Чернівецької, Черкаської областей та команди міста Києва. Всього у заході прийняло участь 50 учасників.
Учасників заходу привітав директор Центру Шкура Г. А.. Головний суддя змагань Драпун І. Є. пояснив керівникам команд, що змагання проводитимуться не за традиційними правилами очного формату, а з використанням інноваційних технологій. Наприклад, теоретичний залік проводився з використанням комп'ютера, а результати відповідей одночасно мали змогу бачити як судді так і діти, що дало змогу швидко та прозоро оцінювати роботи дітей. Практична частина була координально змінена від класичного очного варіанту.
Пограмою заходу була передбачена участь дітей в двох вікових категоріях: до 15 років та до 18 років. В кожній з вікових категорій були запропоновані теоретичні завдання та практична робота. Теоретичний залік проводився таким чином: на електронну адресу учасника було надіслано перелік запитань в Гугол формі, а учасник відкривав завдання на робочому столі і відповідав на них. Час проведення теорзаліку складав 30 хвилин. Сам процес проведення теорзаліку в онлайн режимі мало чим відрізнявся від теорзаліку, який проводився в звичайному класичному варіанті. Варіант практичної роботи в онлайн режимі координально відрізнявся від того, як це проводилось раніше в звичайному варіанті. У звичайному форматі дітям надавалась можливість показати конструкторські здібності та навички, а також вміння паяти та налагоджувати пристрої. В онлайн режимі це зробити неможливо і тому було запропоновано відмовитись від розробки плати, травлення, свердління, пайки. Потрібно було скласти електронний пристрій без пайки за допомогою перемичок на монтажній платі, це дозволило робити монтаж без пайки та значно скоротити час практичної роботи. Практична робота була побудована таким чином: на електронну адресу кожного учасника було надіслано принципову схему електричну, він повинен був роздрукувати її на папері та зібрати пристрій. Судді фіксували час за який пристрій запрацював та робили відмітку про це і виставляли бали за практичну роботу (контроль за роботою учасників судді виконували за допомогою онлайн системи ZOOM). Такий підхід дозволив суддям швидко та об'єктивно оцінювати роботу дітей, бо якість зібраного пристрою не враховувалась, а враховувався тільки час. Час для практичної роботи складав 40 хвилин. Контрольний час складав 30 хвилин, якщо учасник виконав роботу раніше 30 хвилин то йому нараховувались додаткові бали, якщо учасник не вклався в контрольний час, а продовжував роботу до 50 хвилин то йому нараховувались штрафні бали. Досвід проведення попередніх змагань показав, що найкмітливіші діти змогли дати відповіді на питання теоретичного заліку за 20 хвилин, а зібрати пристрій за 8 хвилин, але були і такі, що невклалися в час відведений для практичної роботи і отримували 0 балів за практичну роботу. Для молодшої вікової групи було запропоновано більш складнішу схему (замість схеми на 5 транзисторах було запропоновано схему на 7 транзисторах). Схема для старшої вікової групи також відрізнялась (замість схеми на 2-х мікросхемах було запроповано схему на 3-х мікросхемах). Набори деталей для практичної частини відрізнялись більшою кількістю кількості деталей від тих що були в принципових схемах електричних, це також вимагало від дітей проявити особливу кмітливість.
Кінцевий результат змагань судді вираховували за сумою балів за теоретичний залік та практичну роботу.
Бажаємо всім учасникам Всеукраїнських онлайн-змагань здоров'я, наснаги, терпіння та нових перемог.